Endodontie

Endodonția este specialitatea stomatologică care se ocupă de tratamentul canalului radicular și reprezintă baza stomatologiei, deoarece durata de viață a dintelui depinde, în primul rând, de corectitudinea acestui tratament.

Când se realizează un tratament endodontic?
Dintele are în interior un țesut vascular și nervos care asigură aportul de substanțe nutritive și vitalitatea dintelui. În situațiile în care are loc inflamarea sau infectarea “nervului”, este necesară îndepărtarea lui.

Etape:

• Efectuarea anesteziei
  • Îndepărtarea nervului (pulpectomia)
  • Curățarea și lărgirea canalelor
  • Dezinfectarea și sterilizarea canalelor
  • Obturația de canal: provizorie sau definitivă.

Scopul inițial al tratamentului – de a îndepărta durerea și de a preveni infecția periapicala și a țesuturilor înconjurătoare.
Scopul final – păstrarea dintelui pe arcadă și implicit menținerea funcționalității lui.

Retratamentul endodontic

• Presupunea reluarea tratamentului endodontic realizat incorect sau incomplet
  • Rata de success e mai scazuta decat in cazul tratamentului initial.
  • Sedinte de durata mai lunga.
  • Costuri mai ridicate.

Pentru un tratament endodontic sigur si eficient, se folosesc: apexul locator Apex ID,micromotor, pentru tratamentul endodopntic rotativ (Elements Motors) si pentru obturatia de canal la „cald” (Elements Obtura)

Apex locatorul este un dispozitiv electronic utilizat in endodontie, pentru determinarea cu precizie a lungimii de lucru si pozitia foramenului apical. Este o metoda neinvaziva, fiindca foloseste o pereche de electrozi, atasati la buza pacientului si la acele cu care se realizeaza tratamentul endodontic.

Endodontioa rotativa foloseste ace rotative din Nichel Titan( NiTi), material mult mai flexibil decat acele din otel inoxidabil, folosit la tratamentul endodontic manual ( clasic)

Tratamentul endodontic rotativ foloseste acele Twisted Files Adaptive, cu ajutorul carora putem accesa cele mai curbe canale, fara a realizza praguri/ perforatii. Tratamentul endodontic rotativ estre mai predictibil, cu sanse mici de complicatii, este mai rapid si silentios, facand sedinta mai comfortabila pentru pacienti. Dupa prepararea canalelor cu Twisted Files Adaptive, se realizeaza obturarea canalelor cu tehnica de condensare la cald a gutapercii ( Elements Obturation Unit), fiind o tehnica inovativa si eficienta. La baza obturarii „ la cald ” sta compactarea verticala a gutapercii incalzite cu umplerea canalelor laterale si sigilarea apicala.